Häpeän Euroviisu edustajaamme
Käärijä edustaa kieltämättä hyvin suomalaisten heikkoa musiikkimakua, mutta silti on tämä pelle hyvin epätoivottava edustaja maallemme Euroviisuissa.
Laulukilpailuissa on tarkoitus laulaa. Tämä on hämärtynyt monelta. Laulamiseen ei kuulu hyppiminen lavalla pellen mauttomissa vetimissä. Sen sijaan pitäisi osata laulaa, mitä Käärijä ei hallitse yhtään.
Kuka näitä pöljiä esiintyjäkandidaatteja oikein kaivaa tyrkylle? Hänet tulisi vaihtaa ajoissa apureineen.
Ollapa tällaista vielä:
https://www.youtube.com/watch?v=3ADgVukcSiU
Ilmoita asiaton viesti
Olisikohan se ollut juuri tämä Kristiinan kappale, josta ainakin minä täällä luokan perällä opin, että ”Eurooppaan” ei kannata lähettää Suomesta eikä mistään muualtakaan (Unkari?) sellaista kappaletta, jossa joka toisessa lauseessa, ja jokaisessa kertosäkeessä uurastetaan tunnollisesti suomenkielen erikoisuudella, eli kaksoisvokaalilla ää. Kello kää-ääy jne.
Se kertoman mukaan kuulostaa rumalta muunkielisten eurooppalaisten korvassa ja tajunnassa.
Melkeinpä uskon sen.
En ole ihan varma on tässä tsät tstä tsätissä äätä vai aata.. Yritin kuunnella tarkasti kun se puoliujo irtalantilaispoika veti sitä suoraan mikkiin, mutta en päässyt vakuuttuneeseen tilaan.
Ilmoita asiaton viesti
Irtalantilaispoika?
Ilmoita asiaton viesti
Joo, oli se Elvis kyllä nolo mies ketkuttelevine lanteineen ja seksuaalisesti vihjailevine sisältöineen. Hyi se…
Ilmoita asiaton viesti
Elviksen rokki oli äärimmäisen tylsää ränkytystä, muutamaa sointua toisti, ulvoi päälle ja se oli siinä. En laske sellaista musiikiksi.
Ilmoita asiaton viesti
Musiikkia Hämäläisen korville taitaa olla vain maksettu raha?
Ilmoita asiaton viesti
Niin, ilmeisesti Lordi-hirviöiden Hallelujah ei edustanut huonoa suomalaista musiikkimakua, kun voitti koko skabat viitisentoista vuotta sitten.
Ilmoita asiaton viesti
Eikös nykyisten euroviisujen ideana ole olla huonon maun juhlaa?
Ilmoita asiaton viesti
Kun viimeksi katsoin niin tuntui siltä, että ideana oli äänestää sulle mulle tyyliin naapurimaita, muistaakseni varsinkin Balkanilla.
Ilmoita asiaton viesti
Kauas pilvet karkaavat, ja Hämiskin niiden mukana. Maailma on eittämättä nuorten, me dinosaurukset emme haikaile horisontin taa. Kyse ei ole niinkään musiikista, kyse on vain pienen hetken ottamisesta tänään, joka meillä dinosauruksilla oli eilen. Ja niin edelleen, aina seuraavilla. Suodaan kaikille hetkensä, olihan ne meilläkin, ja paheksuttiin niitäkin. Luottakaa toisiinne, vai oliko se kosketelkaa toisianne, aivan sama, meidän mukana ei suinkaan kuole mitään peruuttamatonta ;O
Ilmoita asiaton viesti
Mari Saario kirjoitti Facebookissa hyvin: ”Minusta Käärijä on ihana asia, varsinkin pienille pojille ja tämän ajan mieskeskustelussa. Kun Lordi voitti, oltiin kavereilla katsomassa. Viisivuotias esikoinen nukahti säkkituoliin pisteidenlaskun aikana, mutta hassunhurjalla hevihirviöllä oli suuri merkitys sille pienelle pojalle. Että omaan juttuun kannattaa uskoa ja nörttiys on okei.
2023 pienet pojat (ja muutkin) laulavat Käärijää. On huolestuneitakin, että noinko drinkit, kaljat ja skumpat tartuttavat juomakulttuuria lapsiin. Vaikka kappale kertookin pelokkaasta, jäätyneestä miehestä ja puhuu niin rohkeita toksisen maskuliinisuuden aiheuttamista lukoista, että julkifeministi saisi reipasta runtua.
Tämän päivän maailmassa pieniä poikia odottaa somessa Andrew Tate ja muut influensserit, joiden ansaintalogiikka perustuu poikafaneihin. Heidän mieskuvansa perustuu hurjaan hauikseen, isoon leukaan – ja erilaisten vihaamiseen. He väittävät, että naisia ja menestystä saa vain väkivaltaa ja terveyttä uhkuva pitkä iso maskuliinialfa (ja kertovat lisää kuukausimaksulla).
Mitä näkevät pienet pojat 2023 Euroviisuissa sankarina lavalla? 163-senttisen miehen. Hoikan, pyöreäkasvoisen, jonka hauis on kiiltävä prinsessahiha, kynnet lakattu ja silmät meikattu. Joka kertoo ääneen, että teininä on kyllä nostanut rautaa penkistä, mutta sitten on tullut krooninen sairaus ja poistettu paksusuoli. Joka laulaa minkä osaa ja uhkuu ihan vain omaa iloista asennettaan, että täysillä mennään ja seuraavaksi possujuna.
Laulussa ei ole syyllistä naista. Maailma vain on pelottava. Mies lukossa, jäässä. Tanssimaan kaipaisi, mutta kun ei oikein kehtaa. Pitää kumota, että uskaltaisi. Siinä on koko miehuuden tragedia, johon voi ottaa kantaa.”
Ilmoita asiaton viesti
Jep, osuit tosi hyvin ytimeen. Antakaa miesten,kin olla miehiä, ajassa ja avaruudessa. Me kun nostamme päämme, niin halveksikaa ja itkekää ihan vapaasti, mutta että kuka päitämme nostaa, ellemme me itse niin. Niinpä me nostamme, ja hyvää tulee, uskokaa pois vaan. Luottamus on aa ja oo, ei me miehet katsos olla vielä,kään ihan pois pilaantuneita, vaikka niin kovasti dinosaurukset uskottelee semmoistakin epävarmuudessaan ;O Ajassa ja avaruudessa…
Ilmoita asiaton viesti
Nyt voi olla vähän myöhäistä vaihtaa Käärijää toiseen esiintyjään, kun aikaa semifinaaliin on alle kaksi tuntia.
Ilmoita asiaton viesti
Joku suomen kieltä osaava voisi sen sijaan neuvoa alustajaa muuttamaan otsikkoon sanan ”euroviisuedustajaamme”.
Ilmoita asiaton viesti
Ei yhdys sana Virheissä mitään häpeämistä.
Ilmoita asiaton viesti
Toisaalta olisi kiva lukea Juhan arvio kaikista loppukilpailubiiseistä 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Ehkä enää ei ehdi vaihtaa esittäjiä, mutta tässä olisi Hämäläiselle sopiva tulkinta kappaleesta:
https://www.youtube.com/watch?v=-9xRCF_8IL8
Ilmoita asiaton viesti
Ensimmäinen kerta, kun tuon kappaleen viitsin kuunnella loppuun asti. Kurtun soitto muistutti musiikin tohtori Anne-Mari Kivimäen soitantaa ja muutenkin kuulosti suomalaisen etno-buumin tuotokselta, joka on Suomessa ehkä kiinnostavin musiikkigenre nykyään.
NPR:n Tiny Desk -konsertteja alettiin kai koronan ansiosta tekemään etänä. Tässä Suistamon Sähkö viime vuoden lopulta: https://www.youtube.com/watch?v=fvqhf7X7vLA
Ilmoita asiaton viesti
Minun tiputuslistassani ”idioottivarmoja” tippujia olivat Kroatia, Moldova, Tsekki ja Hollanti. Kolme ens. finaalin pääsijää olivatkin sitten Kroatia, Moldova, Tsekki. Olen tippunut nykymusiikista ulos.
Käärijä on ihan sympaattinen ja iloinen kaveri. Kieli vaan pysyisi suussa niin ei mitään. Toivottavasti ei voita. Meillä ei ole varaa mihinkään Euroviisu-voittoihin.
PS! Yle lopetti linkissä esitettävän musiikin soittamisen. Tuli kerran viikossa tunnin mittaisena. Pienentäkää määrärahoja ja paljon.
https://www.youtube.com/watch?v=5tCG5Aw_4i4
Ilmoita asiaton viesti
Eiköhän siihen rahat löydy jos Käärijä voittaa.
Tältä näyttävät puolueiden logot Käärijänä – Viisuhuuma ylsi eduskuntaan saakka
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fb237ede-57e6-4566-a0b2-c5b27add5161
Ja tapahtuman suojelijaksi seuraavan presidentin puoliso?
Tohtori Jenni Haukio kannustaa Käärijää viisuvoittoon
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4a1207dd-be14-4d77-b731-792cda88a8d5
Ilmoita asiaton viesti
Jos seuraavan presidentin puoliso on Antonio – Allah siitä varjelkoon – hänhän olisi juuri passeli tuohon tehtävään.
Ilmoita asiaton viesti
Onhan näyttävämpiäkin ehdokkaita
https://www.iltalehti.fi/linnan-juhlat-2016/a/201612062200036981
Ilmoita asiaton viesti
kääk
Ilmoita asiaton viesti
”Allah siitä varjelkoon” – mainio freudilainen lipsaus. 😀
Ilmoita asiaton viesti
?
Ilmoita asiaton viesti
Jossain Iranissa tai muussa takapajulassa tuo olisi kauhea juttu.
Ilmoita asiaton viesti
– Euroviisuissa on totuttu siihen, että odotukset ovat suuria, mutta sitten äänestystulos onkin pettymys, Rami Mähkä sanoo.
Some-keskustelujen kommentoinnista löytyy Käärijä-hypetyksessä muistuttelijoita maitojunalla paluusta ja vertausta Nolla-Kojoon, kun vuonna 1982 Suomi jäi jumbosijalle Euroviisuissa Timo Kojon ”Nuku pommiin”-laululla.
– Tunnistan tämän kyllä heti. Joku kansan mies tai nainen ampuu aina alas hypetyksen, ettei tuosta mitään tule, huonosti tässä kuitenkin käy. Keskusteluissa on aina muutamat alasampujat. Sitten alan huolestua, kun ne häviävät keskusteluista kokonaan, naurahtaa mediakulttuurin dosentti Rami Mähkä Turun yliopistosta
https://yle.fi/a/74-20031088?fbclid=IwAR1Gk8qKdsRuSbCi7eYav5Cfxb0z-7WLzer-1lxNw0Rtk3EBKYeXT0_BRkQ
Ilmoita asiaton viesti
Ja tässä on tosi kyseessä:
Ruotsalaislehti älähtää: ”BBC sabotoi Loreenin esitystä!”
Ruotsissa ollaan sitä mieltä, että Loreenin esitys kuvataan tv-kameroille väärin.
https://www.is.fi/viihde/art-2000009583260.html
Ilmoita asiaton viesti
Loreenin viisu oli kyllä tylsä. Sen edellisessä voittokappaleessa Euforia oli sentään joku koukku, tässä ei mitään. Mutta Suomi sijoittui kunniakkaasti kakkoseksi, paras sijoitus sitten Lordin.
Ilmoita asiaton viesti
Outoa höpöttävää kiekumista ja jumppaa
https://www.youtube.com/watch?v=7ferYXj9vAA
Ilmoita asiaton viesti
Tämä oli kyllä kisojen paras biisi, hauska ja oivaltava. Eli niin kuin Esa-Jussi Salminen Facebookissa tänään kiteytti: ”Musiikki on eräs kielen ilmentymä. Siksi kielen asiantuntijana annan painavan lausunnon eilisestä showsta. Siinä nähtiin kolme esitystä, jotka tunnistin musiikkikappaleiksi: Moldovan, Norjan ja Suomen.
Muut kummia lavakiemurteluja, joissa puhuttiin sekopäistä tekstiä ja välillä venytettiin tavua niin että äänihuulet normaaleilta hajoaisivat. Udmurtinkielisissä dekkareissakin on enemmän rytmiä ja sointia.
Italian esiintyjä muistutti Jeesusta, mistä hänelle suuri plussa.
Kun noista kolmesta jokseenkin musiikiksi tunnistettavasta kappaleesta ei kuulemma voittanut se, jota enemmistö ihmisistä piti koko shown parhaana, niin eihän kilpailun tulos oikea ole.”
Ilmoita asiaton viesti
No kaikki muutkin ovat pellejä.
Ilmoita asiaton viesti