Edelläkävijä uusissa "oppimismenetelmissä" 4

Generaatio-efekti saattaa olla yksi syy (kuva), miksi tietokoneita ja tabletteja ei pitäisi tuoda kouluopetukseen. Asiat muistetaan paremmin kun  ne eivät tule automaattisesti ikäänkuin liukuhihnalta. Toki tuo mainittu efekti on ongelma myös luennoivassa opetuksessa. 

Googlen käyttö saattaa aktivoida nippelitiedon muistamista, mutta opiskelu ei ole irtotiedon keräilyä eikä Googlea voi käyttää tehokkaasti oppimisewn ilman kulloiseenkin asiaan liittyvän viitekehyksen  alustavaa hallintaa.

 

http://grohn.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/177233-sivistymaton-sivis…

 

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04 Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (mm, km). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu