Internet haittaa oppimista

Tapa miten luemme vaikuttaa oppiseen ja aivoihin. Netistä lukeminen on pinnallisempaa kuin perinteinen lineaarinen lukeminen. Haitallista etenkin koululaisille, joiden maailmankuvan kehittymiselle on olennaista uudien termien ja niihin liittyvien käsitteiden oppiminen. Käsitys, että ainahan voi hakea netistä on katastrofi maailmankuvan rakentamisessa.

Dozens of studies by psychologists, neurobiologists, and educators point to the same conclusion: When we go online, we enter an environment that promotes cursory reading, hurried and distracted thinking, and superficial learning. Even as the Internet grants us easy access to vast amounts of information, it is turning us into shallower thinkers, literally changing the structure of our brain.

http://www.wired.com/2010/05/ff_nicholas_carr/all/

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04 Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (mm, km). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu