Satojen miljoonien investoinnit ilman riskianalyysiä

Ministeri Kiuru päätti viime keväänä, että ohjelmointi tulee peruskouluun syksyllä 2016. Laitehankinnat, ohjelmistojen ja verkkojen asennus, ylläpito ja opettajien koulutus merkitsevät vähintäänkin satojen miljoonien investointeja ja satoja tuhansia lisätyötunteja opettajille. 

Kun katselee keskustelua Facebookin foorumia Tieto- ja viestintäteknologia opetuksessa, jossa yli 11000 jäsentä, ja foorumia Tablet-laitteet opetuksessa, jossa yli 8000 jäsentä, näkee heti ensimmäisistä käyttöönoton kokemuksista, että ilmassa on katastrofin ainekset. Kaikki on yksittäisten opettajien vastuulla jokaisessa koulussa. Minkäänlaista riskianalyysiä ei ministeriö ole suorittanut. Aloitusvuosi on vedetty hatusta!

 

"Mikäli atk-opetuksen pääpaino sijoittuu ohjelmoinnin opetukseen, olisi se yhtä nurinkurista kuin jos opetettaisiin säveltämistä, jotta oppilas oppisi käyttämään levysoitinta."

Kauppalehti 2.8.1984

 

Digidementia on liian nuorena aloitetun ja/tai liiallisen digitekniikan käytön indusoima ADHD:n kaltainen tila

Lähteitä:

http://www.zoneinworkshops.com/zonein-fact-sheet.html

 

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04 Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (mm, km). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu