Koodi2016 johdattelee harhaan 7

Kun mitään kunnollisia perusteluja ohjelmoinnin tuomiseksi peruskouluun ei ole, ovat puuhamiehet epätoivoisesti keksineet erilaisia kvasitarpeita (kuva): 

1) Tasarvo. Maassa jossa päässälaskutaitokin rapistunut… 

2) Kädentaidot ja ymmärrys asioiden rakentumisesta. Asioiden rakentuminen selviää paremmin vaikka fysiikkaa tai psykologiaa opiskelemalla kuin koodaamalla. Kädentaidot ovat tärkeitä lasten aivojen kehittykselle, mutta (kosketus)näppäimistö ei niitä tuota.

3) Koulusysteemin maine.  Byrokraateilla lienee hätä, kun Pisa:n tulokset heikenevät. USA:ssa tietotekniikan käyttö vuosikymennen Suomea edellä, Pisa kuralla.

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04 Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (mm, km). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu