Onko kasvatustiede tiede? 4

Kasvatuspsykologian professori Kirsti  Lonka on tutkinut aikuisia opiskelijoita (kuva 4). YLEISTYSHARHA. Noita tuloksia ei voida yleistää lapsiin. Miten häntä voidaan pitää "kouluprofessorina" (kuva1). Ja miksi koulu pitäisi rakentaa ADHD–lasten tarpeiden mukaan (kuva2)?  Jos jotkut tarvitsevat kainalosauvoja, miksi kaikki pitäisi laittaa käyttämään kainalosauvoja? Longan mielestä lisää digiä, vaikka liika digi liian nuorena synnyttää ADHD:n kaltaista käyttäytymistä.

Karmeaa on, että Lonka tuollaisella asiantuntemuksella on aktiivisesti puuhaamassa tehtäväänsä  epäpätevän ministeri Kiurun koulujen hömppäuudistusta. (kuva2)

http://www.hs.fi/elama/a1400041386828?jako=c8013b7d4f69226f38cc2806e4399…

Lisäys:

 "Kasvatuspsykologian professori Kirsti Lonka kehottaa kouluja kumoamaan kännykkä- ja tablettikiellot. Lonka sanoo, että nykykoulu on kuin lentokone, offline-tilassa. Hänestä ei ole ihme, jos mobiililaitteiden kanssa kasvaneet lapset ja nuoret eivät viihdy koulussa." Aamulehti

Kirsti Longan ym. konstruktiovistiset ajatukset ovat iskostuneet asiantuntemattomiin päättäjiin, jotka pitävät itseään kehityksen etuvartiona (Kuva3).Todellisuudessa asia on päinvastoin: koulut taantuvat tietokonerituaalien käyttäjiksi.

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04. Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (puiteohj.). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu