Palaverihömppää kouluihin

Palaverikulttuuria ollaan konstruktiovismin hengessä tuomassa kouluihin, vaikkei niiden hyödyistä sisällöllisen oppimisen kannalta ole minkäänlaista näyttöä. Aikuiset eivät tunnetusti osaa palaveroida. Lapsetko osaisivat? Tutkimuksen taustalla kasvatustieteen ym. opiskelijat!

Yleistysharha:

"Yhteistoiminnallinen oppiminen on yksi keskeisimmistä osallistavista opetusmenetelmistä. Oppilaat oppivat työskentelemään yhdessä, ymmärtämään ja kunnioittamaan oppilastoveria sekä työskentelemään ryhmän hyväksi. Demokratian mallintaminen on yksi yhteistoiminnallisuuden tavoite."

http://www.edu.fi/erityinen_tuki/yhteinen_koulu_kaikille/miten_edistaa_i…?

 

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04 Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (mm, km). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu