Työ/koulu ja viihtyminen

Juuri tuossa (kuva) koulutyön uudistajat menevät harhaan kun panostetaan viihtyvyyteen. Oppilaat eivät osaa arvioida oppimistuloksia eikä viihtyminen paranna niitä.

http://frankmartela.fi/2015/03/tavallinen-tyonantaja-mittaa-tyytyvaisyyt…

"Opiskelijat ovat kaikkein huonoimpia opetuksen laadun arvioijia. Opiskelijat arvioivat sekä opetusjaksoja että opettajia myönteisesti silloin kun oppivat vähiten"

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1427433635283.

Älykkäät ihmiset nauttivat oppimisesta mukaanlukien koululaiset. Sitten on niitä jotka eivät. Heitä yritetään houkutella hauskuutuksella. Toisin kuin esimerkiksi Lauri Järvilehto kirjassaan väittää, ei ole tieteellistä näyttöä siitä, että hauskuus sinänsä ja yleisesti auttaisi oppimista. Hauskuus kyllä vähentää tilapäisesti joidenkin oppilaiden häiriköintiä. Mutta kokonaisuus kärsii, sillä jos jotkut tarvitsevat henkisiä kainalosauvoja, miksi kaikkien pitää ruveta linkkaamaan. http://grohn.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/188126-kirja-lukijan-vast…

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04 Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (mm, km). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu