Digipelien ja leikin erot

Kun lapsi pelaa digipeliä, on se samaa kuin rotta kulkisi psykologin sokkeloissa palkintoa odottaen. Leikkivä lapsi on kuin vapaa rotta ympäristöään tutkimassa. Digipelit muokkaavat lapsen aivoja neuroplastisesti epänormaaliin digidementian suuntaan, ymärtämään vain pelien maailmaa. Leikkiminen kehittää ymmärtämään todellista maailmaa. 

http://grohn.vapaavuoro.uusisuomi.fi/vapaa-aika/164944-digipelailu-ei-le…

Linda Liukas täysin pihalla:

"Ensimmäisellä kerralla  japanilaiset vanhemmat tekivät hirveästi muistiinpanoja pohjoismaisesta tavasta opetella teknologiaa leikin avulla”, Liukas hämmästelee.

 

http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/2015-04-23/”Huippuu-upeeta-ja-söpöö”–-Linda-Liukas-valmistelee-koodauskirjaansa-Japanissa-3220440.html

 

 

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04 Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (mm, km). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu