Oppiminen kouluissa

 Pinnallista hihhulointia (kuva). Kokeita voi tehdä monin tavoin. Paras tuntemani tapa on, että oppilailla saa olla haluamansa apuvälineet kokeissa mukana. Koekysymykset on laadittava toisella periaatteella kuin normaalisti. Silloin kokeet eivät ole muistitestejä, vaan testaavat asioiden ymmärtämistä. Pätee korkeakouluissakin! Vaikea kuvitella, mihin oppiaineisiin tämä ei soveltuisi.

Itse opetusmenetelmään minulla ei ole huomauttamista, jos voidaan osoittaa, että se toimii.

 

http://www.hs.fi/paivanlehti/06092015/a1441421926324

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04 Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (mm, km). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu