Oppimista vai pänttäämistä?

Parempi ratkaisu kuin tietokoneiden käyttö kouluissa olisi, että oppikirjat saisivat olla esillä kokeissa. Koekysymykset testaisivat silloin osaamista eikä muistamista.  Tabletteja ei koulussa tarvita eikä kännyköitä. Niiden hyödyistä ei ole näyttöä, haitoista on!

Nyt tulossa oleva "uudistus"  ns. kasvatustieteen matkassa johtaa entistä huonompaa opilliseen ja kasvatukselliseen tilanteeseen:

"Lapset voivat opiskella soveltavasti tableteilla uusissa oppimisympäristöissä, kuten käytävällä ja ruokasalissa.
– Karrikoidusti voi sanoa, että kouluissa ei enää kaadeta tietoa eikä oppilas pänttää ja oksenna sitä kokeessa. Tiedonhallinta, ryhmätyötaidot ja kriittinen ajattelu korostuvat. Nettiopetus sisällytetään aineisiin, Kalo selvittää."

http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/351854-nain-koulunkaynti-muuttuu-…

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04. Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (puiteohj.). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu