Teknologiavapaa oppiminen

Ns. kasvatustieteillä on ollut jo 35 vuotta mahdollisuus osoittaa, että digiteknologia yleisesti ottaen edistää oppimista ja että hyöty/panos on hyvä. Sellaista ei ole nähty ja kaikki merkit viittaavat siihen, että koulujen digiteknoistamisesta tulee kallis katastrofi.

"Australialainen Sydney Morning Herald julkaisi huhtikuussa artikkelin, jossa kerrotaan kuinka Australiassa useat huippukoulut ja yksityiset kuten katoliset koulut ovat vähentäneet tablettien ja läppärien käyttöä luokkahuoneissa. Sosiaalista mediaa vierastetaan osana oppimista. Sydney Grammar -koulun rehtori John Vallance totesi haastattelussa perinteisten opetusmetodien olevan syväoppimisen kannalta edelleen tehokkaampia."

https://www.sitra.fi/blogi/fiksummaksi-kuin-alypuhelin 

 

Koskahan Suomessa tajutaan tämä:

"Vaarallinen yhtälö tulee siitä, että teknologiaa tarjoavat opetukseen erityisesti tahot, jotka eivät ymmärrä opetuksesta ja oppimisesta paljonkaan ja toisinpäin – teknologiaa kouluihin tuovat ja ostavat tahot jotka eivät ymmärrää teknologian kehitystä juuri lainkaan." Göte Nyman

   

  

 

 

 

 

 

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04 Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (mm, km). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu