T&T höpsi peleistä

Pelit eivät innovaatioita, teknologiaa tai teollisuutta. Pelit ovat onnenkantamoisia. 

Pelit eivät ole teollisuutta sen enempää kuin kirjat tai elokuvat. 

Pelit toistavat vanhoja teemoja siinä missä kirjallisuus tai elokuvat. Todella uusia ideoita syntyy ehkä kerran vuosikymmenessä. 

Määrittelin 80-luvulla Tekesissä, ettei pelien ja opetusohjelmien sisältöjä saa tukea, koska se on kustannustoimintaa, platformeja ja pelimoottoreita kyllä. Tuota noudatettiin pitkään. Sittemmin Tekes tuki sisältöjen kehittämistä vastoin asetustaan ja kilpailulakeja.

PS.

Ainakin takavuosina Supercell käytti pelien markkinointiin 400 miljoonaa vuodessa.

 

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04 Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (mm, km). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu