Alf Rehn höpsi innovaatioista

Innovaatio on käsitteellisesti uusi menestyksellisesti kaupallistettu tuote, prosessi tai palvelu. 

Alf Rehn höpsii, lainaus alla. Innovaation taustalla voi toki olla myös keksintö tai patentti, mutta ei välttämättä. Lopputulos ratkaisee, ei syntytapa. Markkinointi voi perustua tarinaan, mutta harvemmin esimerkiksi prosesseihin tai b2b-tuotteisiin liittyy tarina. Alf Rehnin yleistysharha.

Alf Rehn höpsi Nokian romahduksesta: 

http://grohn.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/272353-alf-rehn-hopsii-nokian-romahduksesta#comment-4153007

Alf Rehn:

Innovation is invention plus a narrative. Without a good story – which can be told through language but also through design – an invention will not be adopted in a way that would make it meaningful to call it an innovation. Pop culture understands it, and makes sure that even if the characters might be wafer-thin, the story moves ahead briskly. For innovators, remember that the product or service is not enough, you need to create a recognizable context and an engaging way to use it. Whether it is freedom, convenience, or status, your users need a story. Alf Rehn Newsletter

grohn

Asun Nauvossa, Bryssel 97-04 Tutkinto: teoreettinen fysiikka. Työura: Yliopisto, iltaoppikoulu, Ollituote, Kone, Telefenno, Telenokia, Tekes 84-97, yrittäjä Bryssel, Euroopan komissio (mm, km). Yrittäjä 05-17. Rakensin kotona tietokoneen 76. Skepsis ry:n siht. 91-92, pj. 93. Kehitin 1997 (Psion) ja 2001-2015 (pc/mac) ohjelman, joka muuttaa valokuvat musiikiksi: http://www.synestesia.com/cd05/2005.html

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu