Autojen matalaprofiilisien renkaiden edut
Mielestäni sellaisia ei ole olemassakaan.
– Matalaprofiiliset renkaat leveytensä vuoksi hakevat ajourissa jatkuvasti ajolinjaa. Eli ajolinjan korjaamista ratilla jatkuvasti.
– Ne lähtevät vesiliirtoon alhaisemmissa nopeuksissa kuin kapeammat pienemmän pintapaineen vuoksi.
– Mataluutensa vuoksi auton jousituksen ominaisuudet kärsivät. Tien pinnan epätasaisuudet välittyvät koriin voimakkaammin.
Jokainen tietenkin maksaa mistä haluaa.
PS. Blogin jalkaisulla edellinen blogi katosi kuten ennenkin.
Tarkoitatko tätä?
https://vapaavuoro.uusisuomi.fi/hrautomaki/kun-alkuihminen-tuli-kanniin/
Ei se mihinkään kadonnut.
Ilmoita asiaton viesti
Erehdyin
Ilmoita asiaton viesti
Mitenpä määrittelet matalan rengasprofiilin? Ei kukaan ajele enää 145/80-13 -merkityillä renkailla, vaan matalammilla, ja vannekoko on pikkuautoissakin 15 tuumaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Matalaprofiilirenkaat yleistyneet näyttävyyden vuoksi”
https://www.apu.fi/kysymykset/matalaprofiilirenkaat-yleistyneet-nayttavyyden-vuoksi
Vanteiden valmistajat kiittävät, sillä matalaprofiilirenkaiden pienen joustovaran takia vanteet paukkuvat Suomen teillä lommoille ja vuotaviksi vaihtokuntoon.
Ilmoita asiaton viesti