Kuntoa voi edistää ja ylläpitää iästä riippumatta

70-vee kolahti jo mittariin.

Muutama vuosi sitten tuli 20 kertaa sädehoitoa eturauhassyöpään, ja heti perään 6 kertaa solumyrkkyhoitoa imusolmukesyöpään. Se hoito oli todella armoton.

Sädehoidon lopuksi luvattiin, että lihasvoimat heikkenevät. Sanoin laittavani kampoihin. Olinkin sellaisessa rapakunnossa, että huoneesta toiseen liikkuminen oli hyvin vaikeaa. Solumyrkkyhoito täydensi heikkouden.

Jos olisin itsesäälissä jämähtänyt paikalleen olisin nytkin kuin puolikuollut.

Sikke Sumari mainitsi tekevänsä joka päivä 20 kyykkypunnerrusta. Mitä perässä laitoin paremmaksi, ja punnerran ylös kyykystä joka aamu 35 kertaa. Käsipunttien nostoja suorille käsille 50 kertaa.

Olen palauttanut liikuntakykyni.

Jokaisen etenkin keski-iän jälkeen kannattaa huolehtia kunnostaan, ja se onnistuu vain riittävällä lihasrasituksella.

Passivoiva mukavuudenhalu on eräs ihmisen pahimmista vihollisista.

 

hrautomaki
Sitoutumaton Kouvola

Idänkaupan parissa toiminut nykyinen eläkeukko.
Elämänkokemuksellani joudun toteamaan, että väite "Ikä on vain numero" on p-puhetta.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu