Loputtomien mainoksien ja ohjelmauusintojen sontalinkoon
eli televisioon on kehitetty uusi pakkosyöttömenetelmä:
Useimpien kanavien vaihdon jälkeen ensin katsotaan mainosryöppy, joka on nähty aikaisemmin kymmeniä kertoja.
Tiedote
Seuraa Yhdysvaltain presidentinvaaleja – tilaa maksuton Vaalietkot-uutiskirje
eli televisioon on kehitetty uusi pakkosyöttömenetelmä:
Useimpien kanavien vaihdon jälkeen ensin katsotaan mainosryöppy, joka on nähty aikaisemmin kymmeniä kertoja.
Aina kanavan vaihdon jälkeen? Ei suoranaisesti, mutta olenpa minäkin huomannut, että mainoksia ei pääse pakoon. Katkot sijoitetaan kaikilla (kaupallisilla) kanavilla samoihin ajankohtiin.
Ilmoita asiaton viesti
Niin viime vuosituhatta..
Siitä on nyt joitakin kuukausia vajaa 40 vuotta, kun TV-mainokset minua viimeksi häiritsivät. Joitakin virstanpylväitä:
– 1984 ensimmäinen VCR, HiFi ja puolinopeus. Kasetteja kertyi yli 300, tunteja arviolta 1 500.
– 2001 myin viimeisen TV:n pois. Sen jälkeen olen kyllä käyttänyt isoja taulutelkkuja tietokonenäyttöinä. Tietokoneissa taas on ollut TV-kortteja, mutta en ole niidenkään kautta juuri koskaan katsonut TV-lähetyksiä suorana ja aina kuitenkin ikkunoituna.
– vuoden 2010 molemmin puolin keräilin DVD-levykopioiden arkistoa ja nyt niitä on 857, tosin TV-sarjat, myös usean kauden sellaiset omassa hakemistopuussaan. Vievät tilaa 3,9 Tt eli veikkaisin 2 000 tuntia sisältöä.
– 2011 ensimmäiset lataukset YLE Areenasta. Nyt sieltä ladattuja ohjelmatiedostoja on minulla 8 249 kpl, 5,7Tt, 6 020 035 248 kt ja karkeasti arvioiden noin 7 000 tuntia.
– 2008 lähtien TV-korteilta tallennettuja ja mpeg-4-formaattiin muunnettuja 1 971 kpl, 2,1 Tt ja karkeasti arvioiden noin 4 000 tuntia.
Nopeutettuna olen katsonut ehkä noin kuuden vuoden ajan nopeutta hiljaksiin nostaen sekä laajentaen valikoimaa ja nyt en katso käytännössä mitään suorana enkä normaalinopeudella. Oletus on tällä hetkellä 1,8-kertainen nopeus.
Ilmoita asiaton viesti
Usarin Vapaavuoro on alkanut toden teolla järkyttää elämäni peruspilareita. Olen tavoitellut symmetristä kravattisolmua – turhaan, kuten äskettäin kävi ilmi – ja harmitellut minulle tuputettua tv-mainontaa – silkkaa asiantuntemattomuuttani. Ja kaikki tämä lukemattomia kertoja kymmenien vuosien aikana!
Tyhmyys on tiivistynyt tilanteissa, joissa mainoskatkojen kestäessä olen sitonut solmiotani yhä uudelleen.
Ilmoita asiaton viesti