Mamma Mia! ja ihmissuhdekomediaa

Kriitikko Lauri Meri näyttää lyttäävän osittain vaikenemalla otsikon musikaalin, jonka kantaesitys Messukeskuksen Amfi-teatterissa tapahtui viikonvaihteessa. Odotukset olivat korkealla, kun Maria Veitolaa myöten näkyvyyttä esitykselle etsittiin kissojen ja koirien kanssa. Luulen, että Meri piiloviittasi tähänkin otsikoimalla koko sivun arvostelunsa (HS sunnuntai C4, 6.5.2018) ”Hulvaton musikaali näkee nyt itsensä ihmissuhdekomediana”.

Vain arvostelun ingressissä mainitaan miesesiintyjien nimet, muualla tekstissä ei ollut heistä halaistua sanaa. Sen sijaan huonoon äänentoistoon kyllä vedotaan, mutta oliko se vain tekosyy, ettei tarvinnut antaa ’palautetta’ miespuolisista laulajista. Jos oikein tulkitsen kriitikon kirjoituksen, niin fiasko mikä fiasko, eikä kyse ole italialaisesta punaviinipullosta koreineen. Ehkä pitää odottaa parempia arvosteluja ennen kuin varaan lipun.

Helsingin Sanomat yritti selvästi paikata asiaa ja antoi Mamma Mialle lisää ilmaista mainostilaa koko sivun verran kirjoittamalla Abbasta positiiviseen sävyyn heti perään maanantaina (HS 7.5.2018 B5). Muutakaan selitystä en näe sille, että näin paljon palstatilaa uhrataan Abban historian toistolle. – Voi mamma mia!

0
JaakkoKorpi-Anttila
Kirkkonummi

Sotaorpo, elämä hautausavun ennakon ja halpakaupan tarjousten varassa (pääosin, evp).

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu