Lisäpotkua mainontaan
Saatan potea jo vainoharhaisuutta, kun taas ruikutan tv:n lähettämistä mainoksista. Tällä kertaa en puutu tietyn ammattiryhmän ilmaismainontaan eli ”urheilu-uutisiin” prime aikaan, vaan äänitasojen muuttumiseen mainoskatkon alkaessa.
Olen ollut huomaavinani, että lähes aina mainoskatkon alkaessa tuutista tulevan äänen voimakkuus kasvaa ja on rynnättävä etsimään hiljennysnäppäintä, jotta naapurit eivät tee valitusta tv:n pitämisestä liian kovalla. Ymmärrän kyllä, että mainostaja yrittää ottaa kaiken irti kalliista mainoksesta, mutta tv-yhtiön pitäisi olla tasapuolinen niin ohjelmille kuin mainostajille.
Tietenkin on niin, että mainostaja ajattelee katsojan ryntäävän mainoskatkon alkaessa jääkaapille eikä kuulisi tärkeitä tuotetietoja ellei äänitasoa nostettaisi. Voi siinä taustalla olla sitäkin, että mainostaja saa näin pientä lisäarvoa ilman, että tarvitsee maksaa muusta kuin listahintaisista mainossekunneista.
Rauhaa ja hiljaisuutta tulevaan jouluun!
Kommentit (0)