Matematiikan opetuksen tärkeys ja vaikeus AMK:ssa
Kirjoitukseni matematiikan opetuksen tärkeydestä ja vaikeudesta AMK:ssa on julkaistu MAOL:n julkaisemassa Dimensio-lehdessä. Kirjoitus löytyy alla olevasta linkistä.
Tiedote
Seuraa Yhdysvaltain presidentinvaaleja – tilaa maksuton Vaalietkot-uutiskirje
Matematiikan opetusta, tai paremminkin matematiikan osaamista voisi tehostaa mielestäni huomattavasti ottamalla huomioon eri oppilaiden erilaiset oppimisstrategiat.
Jos luokka voitaisiin jakaa esim 3 ryhmään erilaisten oppijoiden mukaan, jokaisen yksilön oppiminen tehostuisi huomattavasti.
Sen mitä matematiikasta itse olen oppinut on tapahtunut pääosin kouluopetuksen ulkopuolella, menetelmillä jota ovat 95 % matematiikan opettajien yhdenmukaistavien metodien näkökulmasta epäortodoksisia, usein jopa vääriksi tuomittuja.
Minulla olisi esimerkkejä, mutta niistä tulisi liian pitkä juttu.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä on täysin totta. Opettajan näkökulmasta opetusta on tosin monesti vaikea eriyttää järkevästi, ottaen huomioon ajankäytön, tilat, luokkakoon ja opiskelijoiden taustat. Varsinkin kun työ on kiireistä ja kaikkeen muuhun menee paljon aikaa. Jos sinulla on jotain lyhyitä esimerkkejä kertoa, niin mielelläni kuuntelen.
Ilmoita asiaton viesti