tunnin juna
Puolentoistatunnin intercityltä näyttäs menevän tänäpäivänä kahdella pysähdyksellä – pasilassa ja tikkurilassa – 1h 38min Helsingistä Tampereelle.
Kaalliinpuoleiseksi tulee uuden Hki-Tre radan säästetyt minuutit. Eikä se matka tunnissa todellisuudessa edes tule taittumaan, eikä matkalta taida päästä kyytiin.
Mietin tässä että onko työttömyys, rakennusalan kriisi, asuntojen hinnat ja vr:n imago ne syyt miksi toi rata ehkä kuitenkin rakennetaan jos rakennetaan? Onhan lippujen hinnoissakin ehkä vähän taas korotuspainetta?
Junamatkustajien minuuteilla tuskin on paljoakaan todellista painoarvo. Alalla kun ei ymmärtääkseni ole hirveästi kilpailua. Bussitkaan ei nopeudessa pärjää junalle.
Ehkä se rata on talous-/työvoimapoliittisesti, tai sijoituksena, järkevä projekti. Esim. myyntikuntoon saattamis tarkoituksessa tms. Pitkällä tähtäimellä. Ainakin kunnes sen viereen rakennetaan luotijuna tulevaisuudessa.
Ja voihan olla että muut suunnitelmat ovat vieläkin heikompia, ja tällä estetään valtion varojen vielä huonompi käyttö.
Jännityksellä odotan kuitenkin mitä tuleman pitää..
Kommentit (0)