Nopeiden prototyyppien hyödyt

Nopeiden prototyyppien prosessissa prototyyppi tai työmalli voi olla nopeasti rakennettu, ja sen toiminnallisuus, suoriutuminen ja lopputulos on testattu. Ajatukset tai uudet ominaisuudet pystytään kuvaamaan prototyypissä ja aikainen käyttäjäpalaute voidaan kerätä jokaista tuotetta koskien. Nopealla prototyypillä on siis lukuisia hyötyjä.

Nopean prototyypin merkittävät hyödyt sisältävät projektin hinnan ja riskin alentamisen. Yleisesti yksi tai useampi prototyyppi on kehitetty ohjelmistokehityksen prosessissa, vähitellen ja monessa eri toistuvassa vaiheessa. Jokainen valmistettu prototyyppi perustuu aikaisemman suunnittelun suoriutumiskykyyn ja se on korjaava prosessi, jossa aikaisemman mallin viat ja ongelmat korjataan.

Seuraava nopean prototyypin hyöty on se, että sitä voidaan käyttää ja soveltaa melkein kaikissa teollisuuksissa (kuten ostoskuponkeja tarjoavassa nettisivussa, diilit voidaan julkaista beetaversiossa, jossa on vähemmän ominaisuuksia, ja myöhemmin siihen voidaan lisätä uusia luovia ominaisuuksia). Muut nopean prototyypin hyödyt ovat seuraavia:

Nopean prototyypin käyttö aikaisessa suunnitteluvaiheessa vahvistaa visualisointiominaisuuksia. Näin käyttäjä tulee saamaan paremman käsityksen lopullisesta tuotteesta tarkkailemalla työmallia suunnittelun aikaisessa vaiheessa.

– Suunnitteluvirheet voidaan havaita ennen kuin valmistamisprosessi aloitetaan.

– Nopea prototyyppi mahdollistaa tuottajan ja käyttäjän aktiivisen osallistumisen. Aktiivinen osallistuminen käyttäjän ja tuottajan välillä on kannustettua.

– Käyttäjä pystyy saamaan paremman lopputuloksen.

– Nopea prototyyppi lisää järjestelmäkehityksen nopeutta.

– Nopealla prototyypillä on mahdollista havaita puutteita aikaisemmissa prototyypeissä, koodaustoimissa, ja vaatimusanalyysissa.

KariOksanen

Yrittäjä vuodesta 1989 (-87). Alana markkinointi, IT ja konsultointi. Kirjoitustausta alkoi 90-luvulla SciFi ja muista tarinoista, nykyään lähinnä lehtijuttuja (firmoista), sisällöntuotantoa nettisivuille ja facebook sivuille, henkilöhaastatteluja.. blogeja. Aiheet yleensä aina jotenkin liittyen yrittäjyyteen, mediaan, markkinointiin ja mainontaan.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu