Hei. Me olemme tottuneet puhumaan; kuinka eläin toimii

vaistonsa varassa. Emme useinkaan lähde sanomaa; hän,/ se, toimi Luojansa antaman ohjeen mukaisesti; vieläkin, vaikka oli suuresti synnin väsyttämä, (esim. , ihmisen kohdalla.) On Luojamme Luomat lait. Me emme välttämättä tarvitse kieli,- koti,- emmekä kouluopetusta. Syntiin langenneina, haluamme välttämättä peittää päämme. Tärkeipänä, silmämme, vaik'emme olisi saaneet siitä, edes missään elämämme vaiheessa opetusta. Vanha sanonta: Silmät on sielun peili. Enemmän peili,kuin tyyni järvenpinta, joka näyttää meille taivaan. Sielumme on meillä tärkeä ja on erittäin tärkeää meille, miten se voi. Meistä voidaan sanoa; hän on sielullisesti sairas. Isämme Luoma, alkuperäis-sielu, on, Häneen,- suhteessa rikkoutunut. Silmiemme tärkeyden näemme siinäkin; Israelin kansassa. Isällämmekin ovat silmät, ei vain yksin valvontakamerat. Israelin kohdalla, me syntiset ihmiset haluaisimme "peittää", nuo, meitä tarkkaavat, aina läsnäolevat silmät, hävittää, "lopullisesti", kuten teemme omalla kohdallamme, tehtyämme Jumalan tahdon vastaisesti; siltikin vaik'emme olisi saanut siitä koti,- emmekä,-kouluopetusta milloinkaan, (olisi muuten hyvä saada.) Kouluahan pidetään niin hyvänä, vaan ei kuitenkaan ole paras. Sanonta: Vain paras, on kyllin hyvää. Jeesus: Tärkeitä on vähän, tahi yksi ainoa. Isämeidän rukouksessa, vanhempi, parempi versio sanomme; Valista meille kasvosi. Pelkämme, syniä tehneenä, anteeksi saamattomina, niitä silmiä, koska niiden kyky ei pysähdy iholle, vaan, "tunkeutuu" aina sydämeen saakka. Syntinen: senkaltaisista silmistä pitäisi välttämättä päästä eroon. Siksi vihaamme, tunnustamattomin synteinemme Israeliakin. Valista Jeesus meille kasvosi. Älä ainakaan kasvojasi, niin kirkasta; että pystymme, häikäistymättä näkemään lempeät silmäsi. Meille on ensiarvoisen tärkeää, että meillä täällä maapallolla on yhdet silmät, jotka eivät väistele meidän katsettamme, kun me haluamme niihin katsoa. Kiitos Jeesus. Olet, "Mallisilmät" meille. Aammen.   Siunaten, Lasse Hietanen.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu