Hei. Rakas Taivaan Isä. Emme halua, että olemme ruudin dynamiidin

suurkuluttajia. Emmekä, että sitä on Israelin kansakaan. Annoit armossasi Sanojasi Raamatusta. Tahdon ne "kylvää", että, niidenkautta, itäisi, orastuisi, Uutta Satoa tuleville sukupolville. Sana elämään -kommentaariraamatusta: 2 Moos. 32: 11, Mutta Mooses rukoili armoa HERRALTA, Jumalaltaan, ja sanoi: "HERRA, miksi vihasi on syttynyt omaa kansaasi vastaan, jonka olet tuonut pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä? 12. Miksi Egyptiläiset saisivat sanoa: 'Hän vei heidät pahoin aikein, tappaakseen heidät vuorilla ja hävittääksensä heidät maan päältä? Käänny palavasta vihastasi ja kadu kansallesi aikomaasi pahaa. 13. Muista palvelijoitasi Abrahamia, Iisakia ja Israelia, (Patriarkka Jaakobin toinen nimi (katso 1 Moos. 32:29), joka Vanhassa testamentissa voi tarkoittaa joko häntä tai Israelin kansakuntaa), jolle olet itsesi kautta vannonut: Minä teen teidän jälkeläisenne lukuisiksi kuin taivaan tähdet, ja koko tämän maan minä annan teidän jälkeläisillenne, niin kuin olen sanonut, ja he saavat itsekkin sen ikuiseksi perinnöksi.''' (Katso esimerkiksi 1. Moos. 13:15 ja 22:17.) 14. Silloin HERRA katui sitä pahaa, jonka hän oli aikonut tuottaa kansalleen. Komm. taar. os; 32:9-14 Raamatun kohta on esimerkki Jumalan armosta: Jumala oli valmis hävittämään koko Israelin kansakunnan synnin tähden mutta päätti silti säästää heidät. Armoa on se, että vaikka olemme ansainneet Jumalan vihan, hän tahtoo antaa anteeksi ja palauttaa suhteemme hänen kanssaan ennalleen. Jumalan anteeksiantamuksen saa anomalla sitä häneltä, niin kuin Mooses teki. Mooseksen tavoin voimme rukoilla, että Jumala antaisi muillekkin anteeksi ja käyttäisi meitä viemään heille armon sanomaa. 34:14 Mitä tarkoittaa, että Jumala katui? Hän ei vaihtanut mielipidettään vaan muutti toimintaansa ollakseen muuttuneessa tilanteessa johdonmukainen oman olemuksensa kanssa. Halutessaan ensin hävittää kansan hän oli johdonmukainen oikeudenmukaisuudessaan paatunutta kansaansa kohtaan. Kun Mooses rukoili kansan puolesta, Jumala "muutti mieltään" toimiakseen johdonmukaisesti, armollisuutensa mukaan, niitä kohtaan, jotka anovat anteeksiantamusta. Jumala oli useasti sanonut Israelilaisille, että jos he muuttaisivat tapansa, hän ei tuomitsisi heitä. Heidän mielensä muuttui, ja Jumala armahti heitä niin kuin oli luvannut. Kiitos. Siunaten, Lasse Hietanen.      

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu