Hei. 1. Joh. 4: 16 -21 Me olemme oppineet tuntemaan sen rakkauden,

joka Jumalalla on meitä kohtaan, ja me uskomme siihen. Jumala on rakkaus. Joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. 17. Näin on rakkaus tullut meissä täydelliseksi, niin että meillä on rohkea luottamus tuomiopäivänä, sillä sellainen kuin Hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa. 18. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta, (Tai "pelolla on rangaistuksensa" tai pelolla on tuskansa".) Joka pelkää, ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.  JUMALA ON ELÄMÄ  Jumalan rakastaminen on Hänen käskyjensä pitämistä  19. Me rakastamme, (Toisten käsikirjoitusten mukaan "rakastamme Häntä", toisten mukaan "rakastamme Jumalaa",) koska Hän on ensin rakastanut meitä. 20. Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, (Kreikan kielen sana adelfos 'veli' viittaa tässä uskoviin miehiin ja naisiin osana Jumalan perhettä; samoin jakeessa 4:21,) hän on valehtelija. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt, (Toisten käsikirjoitusten mukaan "Sillä miten se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, voisi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt?") 21. Tämä käsky meillä on Häneltä: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään.  Komm. os. 4:17 Tuomiopäivä on hetki, jona kaikki ihmiset tuodaan Kristuksen eteen vastaamaan teoistaan. Kun Jumala asuu meissä Kristuksen kautta, ei ole mitään syytä pelätä, sillä meidät on pelastettu rangaistukselta. Voimme rauhassa odottaa tuomiopäivän koittamista, sillä se tarkoittaa synnin loppua ja sitä, että pääsemme viimein kohtaamaan Jeesuksen kasvoista kasvoihin. 4:18 Jos tulevaisuus, Jumalan tuomio tai ikuisuus pelottaa, voi turvautua Jumalan rakkauteen ja Hänen Sanansa antamaan rauhaan. Jumala on rakkaus, ja Hän rakastaa meitä täydellisesti (Room. 8: 38-39). Kun Jumalan rakkaus täyttää sydämen, pelko laantuu ja luottamus Hänen uskollisuuteensa kasvaa.  4:19 Kaikki rakkaus on lähtöisin Jumalan rakkaudesta. Jumala sytyttää lastensa sydämeen rakkauden liekin rakastamalla heitä. He vuorostaan rakastavat toisia, joiden sydämiin Jumalan rakkaus edelleen leviää.  4:20-21 On helppoa sanoa rakastavansa Jumalaa, jos ajattelee, että se tarkoittaa pelkästään viikottaista käyntiä hengellisessä tilaisuudessa. Rakkaus Jumalaan koetellaan kuitenkin siinä, miten kohtelee lähipiiriään, kuten perheenjäseniään ja ystäviään. Kun rakastaa Jumalaa, rakastaa niitä, jotka Hän on luonut kuvakseen.  Kiitos. Siunaten, Lasse Hietanen.  

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu