Hei. Ei Jeesuksen Hengen vaino siihen loppunut, kun Hänet näennäisesti

kuolleeksi; mukamas saatiin. Jeesuksen Kristuksen Henkeä ei voi kukaan hävittää ja surmata maapallolta ihmisten sydämistä. Iso määrä ihmisiä lopetti,- tai, oliko alkanutkaan, rukoilla Häntä asioidemme hoitoon ja apuun. On isot määrät sanoja; jotka ovat Isältämme Jumalalta, vaan; julkinen,- tiedoitusvälineissä, melko kielletty, ainakin vainottu, ei suosittu. Raamatun Sana ei vielä ole Suomessa; sille kuuluvassa jokapäiväisessä, tärkeimmässä asemassa. Kuitenkin Jeesus Kristus jaksaa toistaa: Ilman minua te, ette voi mitään tehdä. KERSKATKAA VAIN HERRASSA 1. Kor. 1:26. Katsokaa omaa kutsumustanne, veljet. Ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa eikä monta jalosukuista. 27. Mikä maailman mielestä on hullutusta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailman mielestä on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen voimakkaat häpeään. 28. Mikä maailmassa on syntyperältään alhaista ja halveksittua, mikä ei ole mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen mitättömäksi sen, joka on jotakin, 29. ettei mikään liha (Tai ”kukaan ihminen”,) voisi kerskailla Jumalan edessä. 30. Hänestä on teidän olemisenne Jeesuksessa Kristuksessa. Hänet Jumala on antanut viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi, (Vapaa käännöstapa: ”hän saattoi meidät oikeaan suhteeseen Jumalan kanssa, puhdisti, pyhitti ja vapautti synnistä) 31. jotta tapahtuisi, niin kuin on kirjoitettu: ”Joka kerskaa kerskatkoon Herrasta,”  Kommentaari os. 1:27 Ovatko kristinusko ja järkiajattelu toisiaan vastaan?  Käytämme kyllä järkeä esimerkiksi viisaiden päätösten tekemiseen, mutta Paavali julistaa, ettei mikään määrä ihmistietoa voi korvata tai ohittaa Jeesuksen ristintyötä. Jos voisi, vain älyllisesti lahjakkaat ja korkeasti koulutetut kykenisivät ottamaan Jeesuksen vastaan, eivät tavalliset ihmiset tai lapset.  1:28-31 Paavali korostaa, että pelastuksen vastaanottaminen on niin yksinkertaista, että se onnistuu keneltä tahansa. Taidot ja viisaus eivät vie ketään Jumalan valtakuntaan- sen tekee vain yksinkertainen usko. Kukaan ei siis voi kerskailla, että henkilökohtaiset saavutukset auttaisivat saamaan ikuisen elämän. Pelastuksen ansaitsemiksi ei voi tehdä mitään. On vain otettava vastaan se, mitä Jeesus on tehnyt puolestamme. Kiitos. Siunaten, Lasse Hietanen. 

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu