Hei. Ketä herraa me olemme palvelemassa, kun me otamme vastaan rikollisten

Suomeen tuomia ihmisiä? Meidän, vääjäämättä palveltavia, (vain toista voimme) ”herroja” on vain kaksi: On Jumala ja ”mammonaruhtinas”. Rikollisten ”kelkkaan”, veneeseen lähtee, ”sielläpäässä” useastikkin; riski, vahva nuori mies; parhaassa, voimakkaassa iässä oleva, rikas mies, jolla useinkin on sydämessä suhde lähimmäisiin; ”uskovakaamuksen”perusteella; että on olemassa vääräuskoisia, jotka tulisi tappaa. Sydämessä ei tästä päätellen asu Jeesus Kristus, joka sanoo: Älä tapa. Montaa pakenevaa ajaa takaa pelko omasta hengestä. Taitavat jättää heikot, köyhät lähimmäisensä ja paeta. Ihminen kenellä on Jeesus Kristus sydämessä, on rohkea ihminen, rohkein maailmassa, niinkuin Herramme Jeesus Kristus oli ja on. Suurinta Rakkautta oli ja on: Antaa henki lähimmäisen puolesta. Miten Suomen Puolustusvoimat ottaa nämä, luultavasti, ”sotilaskarkurit” vastaan? Onko siinä pääk' kriteerinä: Saamme, hyviä vahvoja taistelijoita omaan armeijaamme? Onko mies joka jättää läheisensä ja pakenee; kunnon sotilas muulle herralle, kuin mammonan ruhtinaalle? Jeesus Kristus pyysi ja pyytää meitä olemaan rohkeita; laupiaan samarialaisen tavoin: Huolehtimaan, jo toisen, toisten, hakkaamasta,-ryöstämästä lähimmäisestä: Tee sinä samoin. Eikä ”ratsastamaan” hänen ohitsensa, kuten pappi ja leviitta tekivät. Mikäli, ”perkeleen enkelit” levittävät; pelkohenkisiä, nuoria, riskiä miehiä maailmalle; alammeko, olemmeko jo alkaneet palvelemaan perkelettä, koska mammonaruhtinas heitä täällä päässä ”hyysää”, ohi oman kansan. Saaden iloa itselleen, koska eriarvoisuus Suomessa lisääntyy, on jo lisääntynyt. Meidän elämämme, tulevien päivien ohjelma tulee lähteä Raamatun Sanasta: Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan, niin sen ohessa me saamme kaiken muunkin tarvitsemamme. Matt. 6:33.  Kiitos. Siunaten, Lasse Hietanen.  

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu