Hei. Onko sieluvihollisen viimeinen: ”paras keino”?

Jeesushan sanoi: ”Samalla lailla he tulevat teitä vainoamaan, niinkuin he minuakin vainosivat, ja vainoavat”. Jeesushan elää; juuri Sanasa kautta. Siksihän Sanojakin vainotaan. Halutaan päästä eroon  määrätystä ”kansanryhmästä. ”Laisuojattomista”, joita saa, niinkuin Jeesustakin (ennen ristinkuolemaa) halveksia ja vähätellä. Nyt vain sielunvihollisella on tarkoitus tuhota kokonainen ”kansanryhmä”, niinkuin kansalaissodassakin. Hän odottaa ja tekee tarvittavat ”esivalmistelut” ”huolella”. Hän puhuu uutisissa aina usein perkeleen tekosten yhteydessä: kuinka äärioikeisto teki sitä ja tätä; tappamista. Hän ei sano: älkää nimetkö mitään ”kansanryhmää”, vaan sanokaa: minä perkele sen tein, tai teetin. Estätte sillä uuden kansalais-sodan. Ei noin sielunvihollinen ja palvelijansa puhu. Hän rakastaa tappamista. Pyydetään voimaa Jeesukselta Kristukselta. Aloitetaan puhumaan vain siitä, kumman ”herran” työ oli kyseessä. Ei nimetä niitä murhatöitä jollekkin ”kansanryhmälle”, joita vihaamme ja haluaisimme päästä heistä eroon. Esimerkiksi; äärioikeisto. Ei johdatella niitä; kenellä on aseet ja valta; tappamaan osaa kansastamme, ”valkoiset lumipuvut päällä”. Uskotaan jo viimenään viides käsky: Älä tapa. Aloitetaan rukoilemaan uudenlaisia töitä: Että saisimme panssarivaunut sulatettua ja taotuiksi; vaikkapa maanviljelykalustoksi. Kaikki tekemiset me tehdään jommalle kummalle: Jeesukselle tai perkeleelle; Jumalalle tai mammonan ruhtinaalle. Jommalle kummalle. Uutisissammekin voimme puhua vain heistä, ottamatta siihen mukaan vihaamaamme, halveksimaamme, emme minäkään pitämäämme kansanryhmän nimeä mukaan; koska Jeesus Kristus sanoo: minkä te teette yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te teette minulle. Kiitos.Siunaten, Lasse Hietanen.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu