Kaali-porkkanasalaatti (arkisemmin kaapor-salaatti)

Painoa kun on kehoon riittävästi kertynyt, niin varmaankin ryhtyy miettimään sopivaa ruokavaliota painonsa pudottamiseksi. Minulle tuli mieleen jonkinlainen salaatti, minkä energiapitoisuutta ja ”ruokaisuutta” voi säädellä. Päätin ottaa kaali-porkkanasalaatin kokeiltavaksi.

Raaka-aineet salaattiin ovat :
– valkokaalta n. 500 g
– porkkanaa n. 100 g

kastike:
– majoneesia pari ruokalusikallista
– etikkaa pari ruokalusikallista
– sinappia loraus
– oliiviöljyä loraus
– rouhittua mustapippuria maun mukaan
– sokeria
– suolaa

Kastikkeen aineet laitetaan kulhon pohjalle ja sekoitetaan ruokalusikalla vaalenruskeaksi tahnaksi. Pilkottu kaali ja porkkana kaadetaan silppurista kastikkeen päälle ja raaka-aineet sekoitetaan lusikalla.

Raaka-aineet

Salaattikastike

Kastikkeen aineet laitetaan kulhon pohjalle ja sekoitetaan ruokalusikalla vaalenruskeaksi tahnaksi. Pilkottu kaali ja porkkana kaadetaan silppurista kastikkeen päälle ja raaka-aineet sekoitetaan lusikalla.

Pilkotut

Valmis salaatti

Jatkojalostus:
– oliiveja purkista
– veitsellä pilkottua jäävivuorisalaattia
– veitsellä pilkottua tomaattia

Tuunattu salaatti

Salaatin energiapitoisuutta säädetään oliiviöljyllä ja ruokaisuutta säädetään jäävuorisalaatilla. Ruokaisuus on sitä, että tuntee pureksivansa hampaillaan jotakin ja aivotkin luulevat, että ruokaa on tulossa sulatettavaksi.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu