Kansainväliseltä Olympiakomitealta voimakas kannanotto Venäjällä ja Valko-Venäjällä järjestettäviin kilpailuihin

Kansainvälinen Olympiakomitea  kehotti eilen  kansainvälisiä urheiluliittoja perumaan tai siirtämään kaikki tulevat tapahtumansa Venäjällä ja Valko-Venäjällä.

Tässä blogissa   aiemmin esille ottamani  kaikki kv-kilpailut on sittemmin peruttu Venäjällä .

Olympiarauha,   jonka Venäjä rikkoi hyökätessään Ukrainaan.

Kansainvälinen olympiakomitea perusti ennen Ateenassa vuonna 2004 järjestettyjä olympialaisia ja paraolympialaisia Kansainvälisen olympiarauhan säätiön sekä Kansainvälisen olympiarauhan keskuksen, jotta ne herättäisivät henkiin olympiarauhan ajatuksen.  Ajatus olympiarauhasta on peräisin antiikin Kreikan olympialaisista, ja sitä noudatettiin yli tuhannenkahdensadan vuoden ajan. Siihen liittyi vihamielisyyksien lopettaminen kisojen ajaksi ja se sisälsi rauhan sanoman. Olympiarauhan säätiö ja keskus perustettiin käymään keskustelua konfliktinratkaisusta ja korostamaan urheilun merkitystä yhteiskunnassa.

Vuoden 2014 Sotsin olympiakisoissa Venäjä rikkoi pyhiä olympiavaloja.

Urheilijan ja tuomarin olympiavalat ovat avajaisten yksi perinne
SJPHKI
Helsinki

Länsidemokraatti. Politiikan ja urheilun laaja-alainen seuraaja koti- ja ulkomailla. Asioiden puolesta toimija. Vuosikymmenien työura viidellä eri vuosikymmenellä maataloustöistä asiantuntija- ja johto- sekä luottamustehtäviin (Eduskunta, ministeriö, keskusvirasto, liikelaitos, osakeyhtiö, poliisihallinto ja työnantajaliittotaso, urheiluseuratoiminta, reservin upseeri) kahdella yliopistotutkinnolla.
Suomen tulee olla mukana läntisten demokratioitten yhteistyöjärjestöissä.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu