Sadetakkeja pullukoille

Marimekon brändi myymälässä Aleksilla Helsingissä on kaikista vaatteista esillä hyllyssä ainoastaan koot S-L. Vieraillessani myymälässä ihmettelin asiaa ääneen . Myyjän mukaan heillä on sääntö, että jokaisesta vaatteesta vain kolme pienintä kokoa laitetaan esille. Vetosivat tilan puutteeseen. Lohdutukseksi kertoi sadetakeista löytyvän isompia kokoja rekistä. Kesämekkoa etsiessäni en tiennyt tarvitsevani sadetakkia.

Ensin jonotin myyjältä sopivaa kokoa ja sen jälkeen sovituskoppia. Asiakkaan tietoinen jonottuttaminen ei palvele ketään. Ilman turhia jonotuksia, olisin saattanut ostaa useamman vaatekappaleen kerralla. Nyt ostot jäivät minimiin.

Marimekolle kurvikkaat naiset ovat tilakysymys. Itse kutsuisin toimintaa huonoksi asiakaspalveluksi.

Marimekko tekee vaatteita kurvikkaillekin. Antakaa tämän näkyä myös brändissänne. Haluan olla tervetullut liikkeisiin, en tilan täyte. Toivottavasti Marimekko miettisi naisihanteensa uusiksi. Tämän tulisi näkyä liikkeissä ja mainoksissa. Mielelläni minä ja kurvini tukisimme suomalaista yritystä jatkossakin.

 

TaruReinikainen

Ammattiliitto Pron sopimusalavastaava. Työelämän ja koulutuksen asiantuntija. Osaaminen on Suomen menestymisen kivijalka hyvinvoinnin, tasa-arvon ja työn näkökulmasta. Oikeudenmukaisuus työelämässä on minulle tärkeää. Lainsäädännön pitää luoda puitteet aidolle sopimiselle ja yhteistyölle työpaikoille. Luottamusta rakennetaan pitkäjänteisesti reilulla pelillä. Vapaa-ajalla pelaan bridgeä ja veneilen.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu